Кошик
1564 відгуків
+380 (73) 355-94-45
+380 (73) 221-44-51
ZULLU - РОЗВИВАЮЧІ ІГРАШКИ

Як обрати дитячий ігровий тунель та ідеї занять з ним вдома і в центрі розвитку

Як обрати дитячий ігровий тунель та ідеї занять з ним вдома і в центрі розвитку

 

Дитячий ігровий тунель — це незамінний інструмент для фізичного, сенсорного та соціального розвитку дитини. Його можна використовувати і вдома, і в дитячому садку, і в сенсорній кімнаті чи центрі раннього розвитку.

Але як правильно підібрати тунель для дитини? Яка модель підійде саме вам? І які завдання та ігри можна проводити з ігровим тунелем? Читайте у нашому гіді — тут зібрано максимум практичної інформації.

До речі! У нашому магазині — найбільший вибір дитячих ігрових тунелів в Україні: 8 унікальних моделей з різною формою, розміром і функціональністю. Ви точно знайдете те, що підійде саме вам.


🧩 Як вибрати дитячий ігровий тунель: 5 головних критеріїв

1. Вік дитини та рівень активності

  •  Для малюків  краще підійдуть короткі, м’які тунелі з прозорими вставками — щоб дитина бачила дорослого і почувалася в безпеці.

  •  Для дітей від 3 до 7 років можна обрати багатофункціональні моделі з кількома входами, додатковими кришками або секціями, які підходять для складніших ігор.

2. Де ви будете використовувати тунель?

  •  Для дому — краще вибирати легкі Pop-up тунелі з сумкою для зберігання. Вони компактні, швидко розкладаються і не займають багато місця.

  • Для дитячих садків і центрів розвитку — потрібні більш місткі тунелі, наприклад, довгі або Х-подібні, щоб грати могли кілька дітей одночасно.

  •  Для сенсорної кімнати — тунелі з різними фактурами або візуальними елементами (наприклад, прозорі стінки, яскраві крапки, тваринки), які стимулюють зір, дотик, уяву.

3. Дизайн і візуальна привабливість

  •  Яскраві кольори стимулюють цікавість та настрій.

  •  Унікальний декор (лапки, вигляд гусениці, личко, крапочки) дозволяє будувати сюжетні ігри: «Тунель — це печера дракона», «таємний лаз» чи «норка».

4. Прозорі вставки — обов’язкова перевага

  • Батьки та педагоги можуть спостерігати за дитиною.

  •  Дітям, які бояться темноти або замкненого простору, прозорі елементи допомагають почуватися впевнено.

5. Зручність у зберіганні та транспортуванні

  • Pop-up тунелі розкладаються за секунду, не потребують додаткових інструментів.

  •  Майже усі наші моделі мають сумку-чохол, у яку тунель можна скласти за хвилину — зручно брати з собою чи прибирати після заняття.


🎯 Що можна робити з дитячим ігровим тунелем: ідеї для активностей

Далі — цілий блок із 18 готових занять, які підійдуть для дому, дитячого садочка, сенсорної кімнати чи центру розвитку. Тут є:

  • рухливі ігри (естафети, павутиння),

  • сенсорні завдання,

  • сюжетні та мовленнєві ігри,

  • спокійні куточки для саморегуляції.

Назва заняття

Тип активності

Мета / Ціль

Що розвиває

Вік

Що потрібно робити на занятті

1

Естафета через тунель

Активна

Формування фізичної витривалості, послідовності дій

Велика моторика, координація, просторове мислення

3–8 р.

Дитина пролазить через тунель, виконує дію (взяти м'яч, оббігти конус) і повертається. Використовуйте таймер або музичний супровід. Заохочуйте рухатись швидко, але акуратно. Можна ускладнити перешкодами чи двома тунелями.

2

Тунель-павутиння

Активна

Формування точності рухів, уваги

Контроль тіла, обережність, пропріоцепція

4–8 р.

Закріпіть у тунелі стрічки або мотузки з дзвіночками. Завдання дитини — проповзти так, щоб не зачепити жодної "павутини". Ведіть спостереження, коментуйте рухи. Можна зменшити або збільшити складність через кількість «перешкод».

3

Повзання за завданням

Ігрова

Формування мети та руху до неї

Планування, орієнтація, пам’ять

2–6 р.

Покладіть на кінець тунелю зображення (цифра, тваринка). Дитина повзе, знаходить, називає або кладе у кошик. В іншому варіанті: збирає кілька об'єктів по дорозі. Супроводжуйте словами: «Знайди», «Назви», «Що це робить?»

4

Кольорові зупинки

Когнітивна

Формування послідовності, навичок самоконтролю

Гальмування, увага, слухове сприйняття

3–7 р.

Умовно розділіть тунель на кольори. Даєте інструкцію: «У червоній частині – зупинись і підніми руку», «У жовтій – покрутись». З часом додавайте нові команди.

5

Сортування

Пізнавальна

Розвиток логіки, класифікації

Категоризація, пам'ять, моторика

3–6 р.

Біля входу розмістіть фішки/предмети. Дитина бере один, пролазить і кладе в контейнер із відповідною міткою (за кольором, формою, категорією). Поступово вводьте нові ознаки сортування. Обговорюйте з дитиною її вибір.

6

Математика в русі

Пізнавальна

Поєднання руху і навчання

Рахунок, мислення, орієнтація

4–7 р.

На вході дитина бачить приклад (2+3), а в тунелі — кілька карток з відповідями. Завдання — пролізти і знайти правильну. Можна дати просте завдання: знайди картку з цифрою 5. Чудово працює як інтегроване навчання.

7

“Хто я?” – фігурки

Логопедична

Збагачення словникового запасу

Мовлення, уява, пам'ять

3–6 р.

У тунелі сховано фігурку. Дитина повзе, знаходить, повертається і описує: «Це тигр. Він рудий. Він гарчить». Можна підказувати питаннями або будувати асоціативні ланцюжки.

8

“Гра хто в тунелі?”

Сюжетна

Стимуляція фантазії, гри у ролі

Сюжетне мовлення, соціальні ролі

3–7 р.

Запитайте: «Хто сьогодні в доміку?» Дитина відповідає: «Я — кішка!» і починає нявкати, повзати, гратись. Потім інший учасник заходить у роль. Гра чудово працює на розвиток мовлення й емоційної виразності.

9

“Знайди і скажи”

Логопедична

Формування описового мовлення

Словниковий запас, артикуляція

3–6 р.

Усередині — зображення (мʼяч, качка). Дитина повзе, знаходить і розповідає: «Це — качка. Вона каже ‘кря’». Завдання ускладнюється за типом слів або речень. Підійде для логопедичних занять.

10

Хованки зі звуками

Аудитивна

Слухова орієнтація

Просторове мислення, слух

3–6 р.

Дитина ховається в тунелі. Інший учасник подає звук — клацає, стукає або гукає. Дитина має визначити, з якого боку звук. Дуже ефективно для розвитку слухового аналізу.

11

“Передай предмет”

Парна

Розвиток взаємодії

Сенсорне планування, соціальні навички

3–7 р.

Один учасник — у тунелі, інший — зовні. Один дає предмет, другий бере. Можна додавати команди: «Передай і скажи, що це». Так формується мовлення і контакт.

12

“Поштар”

Парна

Сюжетна гра

Комунікація, логічні ланцюги

3–6 р.

Один передає «лист» тунелем, інший приймає. Ви озвучуєте сюжет: «Це подарунок для друга», «Секретне повідомлення». Ідея — передавати не просто предмет, а сенс.

13

Тунель-комунікація

Мовленнєва

Розвиток беззорової взаємодії

Комунікація, активне слухання

4–8 р.

Діти по обидва боки тунелю. Один каже слово, другий повторює або додає своє. Можна грати в «ланцюжок слів».

14

Прикрась тунель

Творча

Самовираження, просторове мислення

Дрібна моторика, уява

3–7 р.

Надати дитині кольоровий папір, стрічки. Завдання — прикрасити тунель: «Зроби із нього чарівний замок», «створи печеру принцеси». Можна включити рольову гру.

15

Місце для відпочинку

Сенсорна, спокійна

Саморегуляція

Зниження збудження, безпека

2–6 р.

Усередині — подушки, ковдра, м’які іграшки. Скажіть дитині: «Це твоя схованка». Можна тихо читати, слухати музику, обіймати іграшку. Важливо створити атмосферу захищеності.

16

Сенсорний тунель

Сенсорна

Вивчення фактур

Дотикове сприйняття, мова, уява

2–6 р.

Обклейте тунель різними текстурами: м'яке, шорстке, гладке. Дитина повзе і розповідає, що відчуває: «Шорстке — як наждачка». Можна дати завдання знайти «мʼяку тканину» або «кульку».

17

Сенсорна інтеграція

Сенсорно-терапевтична

Стимуляція базових систем

Пропріоцепція, вестибулярна система

3–8 р.

Дитина повзе з обтяженням або в обтяженому жилеті. Додайте подушки, перешкоди, іграшки різної ваги. Завдання — «доповзти до скарбу», «перетягнути вантаж».

18

Регуляція збудження

Емоційна, спокійна

Заспокоєння, самоконтроль

Саморегуляція, дихання, тілесність

2–7 р.

В тунель дитина йде коли «перевтомлена». Там — гірлянда, світильник, подушка, іграшка. Попросіть зробити дихальну вправу або «обійняти себе». Дайте час без зайвих слів — лише підтримка.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner